Mt. Aspiring - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van niekolaas - WaarBenJij.nu Mt. Aspiring - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van niekolaas - WaarBenJij.nu

Mt. Aspiring

Door: Niekolaas

14 Februari 2006 | Nieuw Zeeland, Wanaka

G'day,

Just back from Mt. Aspiring National Park, back in downtown Wanaka, aah life is good, fresh milk instead of milkpowder, bread instead of muesli bars, thongs instead of big cloggy boots, coffee instead of hippy tea, beer instead of water, no 25 kg backpack on my back.
Well yesterday we came back from the National Park and got a ride back to Wanaka over the endless dirtroad with tw german climbers we met in Colin Todd Hut. We got to know them pretty well because we got stuck in the Hut on 1800 m for two days cause of a storm. Two days of rain, fog and wind. Playing cards, making farts, reading and looking outside into the mist. Going to the toilet was every time good fun, rainpants and rainjacket on, pffffff. Ah well, the good news is, Nick and me climbed Mt. Aspiring via the NW ridge. Awesome, we made back to the hut within 10 hours, had a good day, sunny with a few clouds. Well then we sat for two days waiting for better weather. Yesterday we had good weather, left the hut at 5 in the morning with the 2 germans (who stayed in the hut for 2 days and never climbed Mt Aspiring cause of the storm) and climbed Mt. Avalanche, an awesome sustained slab climb, approximately grade 10. We all soloed it all the way, great fun an an awesome line. Then we went back to the carpark, a walk of 8 more hours. Back at the carpark I could hardly walk, blisters on my feet and almost literally dying......for a beer.
We're thinking of buying a car of those germans we met cause I'm sick of backpacking. Anyway, hope everyone's life is treating them well. I think I'm gonna have a few more beers.

love Niek

• 14 Februari 2006 - 22:01

Barbara:

Gelukkig heb je geen hoogtevrees, JESUS wat hoog vent, succes verder en blijf op de edge en niet er naast, liefs barbara

• 14 Februari 2006 - 22:29

Bergie:

Kiwiland. Sweet as brooo! Was zaterdag nog op stap met twee kiwi's in Utrecht. Grappig dat je altijd meer over hun land kan vertellen dan zijzelf. Lake Wanaka is echt awesome. Vertel es waar je nu heen gaat. Vergeet niet ff een bungee te doen in Queenstown en bij de Canyonswing naar de Asama vragen. In het zuiden is Stewart isl ontroerend mooi, kan je niet klauteren maar wel vette tracks doen. De Routeburn track zal wel volgeboekt zijn maar je kan hem ook in 1 dag doen. Veel plezier en schrijf nog es wat.

• 15 Februari 2006 - 12:41

Kitty:

Hey lief kind,
    Leuk je stem vanochtend te horen! Ik ben gewoon jaloers op je lekkere avontuurlijke onbezorgde leventje.
    Verwen jezelf eens met een lekker etentje omdat Job jarig is.(geld is gestort).
    liefs en heel veel kusjes.

• 15 Februari 2006 - 13:29

MasterPee:

klinkt weer onwijs avontuurlijk Nico... ik heb gisteren aan de buckets gezeten op de Full Moon Party op Koh Pha Ngan... ook onwijs avontuurlijk :-S

• 15 Februari 2006 - 14:30

Marika & Joske:

Heey Niekk! Dat was even wennen.. ineens in het engels ;) We moesten ons best doen het te lezen haha.. Das wel beterr weer effe lekker een biertjee ipv waterrr :) We zijn wel jaloers.. wij zitten hier in de praktijk en op school, en jij beleeft al die avonturen! Super gek om je vanmorgen ineens aan de lijn te hebben, ik viel er gewoon stil van (Marika) dat is niet echt iets wat bij mij hoort :). Geniet, we volgen de verhalen! Kus van ons.xx

• 16 Februari 2006 - 14:39

Ozz:

He Niek, je bent goed bezig man! ben echt benieuwd naar je foto's met een lekker biertje erbij in holland. Blijf vooral genieten en ga los! Time flies when your having fun! nog een paar weekjes in ik zit in de pub in schotland! nu al zin in, mijn lever wellicht wat minder haha.
    Dude keep up the good life and talk to ya soon! Cheers Ozz

• 19 Februari 2006 - 11:06

Yvo:

Hey Niek!
    Heel vet man al die verhalen! Ik net terug uit Zwitserland en Marokko. Heel vet allemaal! Lang niet slecht om afgestudeerd te zijn ;-)
    Geniet ervan daarooo!

Ciao, Yvo

• 19 Februari 2006 - 12:19

Marieke:

Hard werken voor je... genieten want de tijd gaat veelste snel. Kijk uit naar je volgende verslag.