Winter weer in Juni!!! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van niekolaas - WaarBenJij.nu Winter weer in Juni!!! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van niekolaas - WaarBenJij.nu

Winter weer in Juni!!!

Door: Niekolaas

Blijf op de hoogte en volg

23 Juni 2005 | Australië, Wollongong

Ja mensen, daar zit ik dan in de bieb op de universiteit van Wollongong.
Aah lekker geslapen joh vannacht, damn dat had ik nodig. Gister aangekomen na een reis van bijna 2 dagen, tering wat voelde ik me verrot gister, had in die 2 nachten pak en beet 3 uur geslapen. Tsja Niek moest natuurlijk weer films kijken en whiskey colas drinken.
Nou eerst de vlucht naar Bangkok: Ik had een beenruimt joh!! Er zat niemand voor me!! Met men eigen TV tje en bediening door 2 chinese dames in korte rokjes!! In bangkok effe een uurtje gewacht en toen naar Taipei (Taiwan). In Taipei kon ik lekker 9 uur wachten op men aansluiting, beetje rondgestruind op het vliegveld, wat gegeten, gelegen ( waarvan 2 uur geslapen). Toen vliegtuig naar Sydney maar gepakt!
In Sydney werd ik opgehaald door Arthur, van de Airport Pickup service. Hij was allerminst te beroerd om wat van de omgeving te vertellen en het dagelijks leven in Australie. Er reed ook nog een Chinees meisje mee, die alleen fluisterend kon praten.
Op de Uni aangekomen werd ik geholpen door de Mevrouw waar ik reeds tig keer mee gemaild had en een alleraardigst meisje uit Engeland, daar gaaan we denk ik nog wel een keer wat mee drinken!! Zij heeft me naar men huisje gebracht in haar lunchpauze!
Afijn ik zit dus in een huisje op de campus, lijkt wel een luxe bungalow park. Met in men achtertuin Mt. Keira. Ik heb nog maar 1 huisgenoot ontmoet genaamd ..... (aziatisch)Voor de rest wonen er ook nog een paar andere spleetoogjes, aan de rijstkokers, zwarte haren in de badkamer en chinese tekens op hun kamerdeuren te zien. Soms lijkt het uberhaupt (van Derrick geleerd) wel of ik in China ben hier.
Zit nu dus een beetje op een verlaten campus, ze zitten hier namelijk net tussen 2 sessions in. Ze hebben net de examens afgerond en men heeft hier 4 weken vakantie. Toe maar, net als die Duitsers, die hebben ook altijd vakantie.
's Middags men docenten ontmoet, toffe gasten, wordt wel een leuk onderzoek. Ze hebben me gelijk overladen met artikelen.
Ik heb nog geen computer account, ik moet namelijk nog wachten op mijn academic staff card, net alle formuliertjes ingevuld, en het bureaucratische papierprocesje duurt natuurlijk tot morgen. Als ik mijn staff card heb kan ik morgen een account aanvragen en dat duurt natuurlijk tot na het weekend. Afijn de moppies achter de helpdesk hier in de bieb hebben me effe geholpen waardoor ik toch effe op het internet kan.
Zondagmiddag ga ik met mijn docent Chris naar een 2 daags congres in Canberra, wordt denk ik wel vet, beetje luisteren wat al die gasten hier te vertellen hebben, het is hier op landschappelijk en klimatologisch gebied natuurlijk net even anders dan in Nederland. Woensdag zijn we dan weer terug. Dan wordt het gewoon effe aftasten hier op de Uni denk ik. Het is hier trouwens fucking koud, 15 graden, wind beetje regen erbij. En het is hier om 5 uur smiddags al donker, maar goed dat ik men donsjack heb meegenomen!!
Oh ja Gideon komt binnenkort langs! Vet he!! Hee, wordt er hier uitgeschopt dus ik ga jullie hangen

no worries

  • 23 Juni 2005 - 07:49

    Barbara:

    NIEKOOOOO, klinkt goed allemaal. Jammer van de winter. intussen dag 10 bereikt met mooi weer, (30gr)hiero!!! He, maar goed van je te horen en wat een toffe site! Kun je zeker ook foto's op zetten en zo. BTR!! WE horen van je, no worries man!!! liefs barbara

  • 23 Juni 2005 - 08:03

    Lidwine:

    Wie gaat er dan ook in de zomer naar de andere kant van de wereld??!! Anyway, ondertussen zit ik hier binnen te werken achter mn bureautje met de vitrage en de zonwering dicht en de airco aan. Hoezo zomer :-(
    kus!

  • 23 Juni 2005 - 10:29

    Berbel Wouter En Bela:

    he vent, mooi verhaal weer! ga zo door! goeie site ook weer gevonden! en hier het grote nieuws uit Nederland Bela heeft een TAND!!en de tweede zit er ook aan te komen! ik heb er een foto van die zal ik je sturen! en hij doet pogingen tot staan, lukt nog niet helemaal, maar vandaag of morgen staat hij! nou geniet je kont er af en leer veel, mail veel!

    koes koes van ons

  • 23 Juni 2005 - 10:46

    Anouk:

    Hey niekos,
    grappig verhaal....ha k zie je al helemaal zitten te kou lijden tussen die fluisterende chinesen....suc6....x

  • 23 Juni 2005 - 18:39

    Ozz:

    Yo Niek man, klinkt goed daaro, have fun, succes met het weer en de onderzoeken. leuke site by the way! en aan de rest die dit leest, heeeeerlijk weer hier in Nederland of niet soms hahaha. laterss x

  • 23 Juni 2005 - 19:27

    Marco Die Idioot Van Een Oom Van Je !:

    Jo Niek , hoest daar in Wolologolonggololo ?

    Erg koud las ik ....
    Ben je niet te ver naar het zuiden doorgevlogen ?....

    Nou ja .. het schijnt dat eskimo's tegenwoordig ook e-mail gebruiken .....

    Anyways , erg leuk om dit te lezen , en ik zie erna uit je volgende bericht te ontvangen !

    En geloof me , met Aziatische dames kun je ook ERG veel plezier hebben hoor !!!

    Ik ken er heel wat , maar ja......als je op de zuidpool zit , ...kan het een beetje duren voor ze ontdooid zijn .

    DE mazzel

  • 23 Juni 2005 - 20:04

    Job & Kitty:

    hey niekie, leuk bericht. Fijn dat je het naar je zin hebt. Hier is het bloedheet! We hebben net met Wammes rondje levenstrijd gefietst en gezwommen bij het "Kommetje". We bellen morgen weer even! Liefs Job en Kitty.

  • 23 Juni 2005 - 23:01

    Sick Boy:

    Klinkt allemaal zwaar relaxt Niek! Goed voor elkaar (behalve dat weer dan, dat doen wij toch net ff beter de laatste dagen met 30-plussers, f*cking warm!). Stories sound good! Keep up the good spirits and stay stoked!

    Cheerios

  • 24 Juni 2005 - 08:33

    Marika:

    Hey hoi,
    Wat gaaf allemaal weer! Ik ben jaloers... Ik zit hier maar te zwoegen en jij hebt het weer helemaal voor elkaar,:-) Geniet, drink, lach, leef, en bewonder!!!!
    Kus Marika

  • 25 Juni 2005 - 09:19

    Mr. Q:

    YO!

    Dat klinkt als een goed begin! Ook leuk die foto's, zet er nog wat meer op als dat kan. We hebben hier net een officiele hittegolf achter de rug, daar had je niet voor thuis hoeven bluijven.(Pfoe!) Heel veel plezier daar en spreek je later.

  • 25 Juni 2005 - 10:31

    Pieterrrrr:

    Nicoooooooolaaas,

    Wolliwonggooooooooooooooooooooong! Klinkt allemaal puik gozah! Gaat vast allemaal goed komen daar.... enne die chinese haren kan echt niet he... zeker wat van zeggen ;-) gewoon kaal scheren allemaal!
    Hebbie je maglite bij je voor als je ruzie hebt trouwens ;-) OWWWW JAAAA NOG een heugdelijk NIEUWS feitje: IK BEN GISTEREN GESLAAGD! met een 7,5! AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH dikke poep! ja jongen jammer Pieter heeft eerder zijn master titel! haha He Nico geniet! en tot laterrrrr

  • 25 Juni 2005 - 19:14

    Arjan:

    Nikos, het klinkt zowaar of dat je daar nog echt wat gaat doen ook! toch niet alleen vakantie?
    Misschien maar goed ook met al die kou...kan je daar tr. snowboarden?

    Hier in La Hollanda is t allemaal wel prima, lekker op t strand..beetje bier, beetje rose,..lekker rokertje derbij..Nederland is zo slecht nog niet..

    Mooi dat je die Bergmans binnenkort ziet, doe m de groeten

    Succes en check die (chinese) chickies

  • 26 Juni 2005 - 02:48

    Bergmans:

    Het nu 5 uur en nog hartstikke dag man!
    tot snel Brallaap

  • 26 Juni 2005 - 09:53

    Niekolaas:

    Yo mensen niet zo klagen hoor, is het een keer lekker weer lopen ze allemaal te mekkeren. Denk maar eens aan Bergmans en mij die hebben korte dagen en wat minder heet weer!! Afijn ik zit nu in een luxe hotel in Canberra, hahaha!! Zo effe uit eten met 4 wetenschappers uit Nieuw-Zeeland, Engeland en Australie!! Alles voor de wetenschap!

    Goed van jullie te horen, bedankt!!!

  • 26 Juni 2005 - 21:58

    Heleen:

    Hey Niek!
    Heb dit weekend lekker geklommen in de Samsonvallei in Belgie.. ga morgen met een rubber bootje de oude gracht/vecht afvaren naar maarssen, samen met Yvo, ben benieuwd of het gaat lukken.. en we hadden trouwens een 8 voor ons colloqium! zijn nu aan het wachten op de nagekeken 2e versie, dus heb niks te doen en ben veel aan het zwemmen met dit mooie weer en slaap op mn dak, omdat het anders te warm is..
    Hoop dat je stage goed bevalt en dat je leuke mensen ontmoet om mee te klimmen oid..
    Liefs Heleen

  • 28 Juni 2005 - 09:32

    Pieter:

    He Nico, die pasfoto rechtsboven op je site lijk je net op Smeagol van Lord of the Rings... haha

  • 28 Juni 2005 - 09:33

    Linksboven:

    correctie: linksboven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 46373

Voorgaande reizen:

20 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: