Lipstick, Christmas and movements!! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van niekolaas - WaarBenJij.nu Lipstick, Christmas and movements!! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van niekolaas - WaarBenJij.nu

Lipstick, Christmas and movements!!

Door: Niekolaas

Blijf op de hoogte en volg

15 Augustus 2005 | Australië, Wollongong

Lieve Site bezoekers,

Allereerst wil ik iedereen effe bedanken voor de reacties op men site, keep it up, hoe meer hoe beter, ik check het elke dag en het is leuk wat te horen over het wel en wee van jullie tegenvoeters!!

Het is maandag, de zwaarste dag in een werkweek, zeker als je in het weekend flink heb lopen zuipuh. Jawel we hebben niet geklommen maar kerstmis gevierd!! Zaterdag ochtend onze gehuurde kostuums aangetrokken, Dan was als Santa en ik als "One of the Wisemen" (zo'n koning uit het oosten die op kraamvisite kwam op z'n kameel!!), en Erik als elf!! Toen zijn we gaan abseilen op Mt Keira, Dan op z'n motor in z'n Santa outfit "HoHoHoo Merry Christmas". We zijn ook boodschappen wezen doen in onze outfits, gelachuh joh, in de supermarkt allemaal kinderen zwaaien en met grote ogen naar de kerstman kijken, hahaha leg dat als ouder maar eens aan je kind uit. En 's Avonds de nodige zuiperij, Gideon was ook van de partij!! Sorry Gied!! (Was Gideon vergeten, werd 's ochtends wakker "waar is Gideon?", ik had natuurlijk ook een biertje en een vodkatje op).

Afijn, hier op de Universiteit ben ik behoorlijk druk bezig. Chris Turney heeft me letterlijk overladen met papers die ik mag door spitten.....pffff, ik word hier zo wijs van. In the darkroom loopt alles ook op rolletjes, beetje met zware vloeistof spelen. Het klinkt erotischer dan het is hoor mensuh. Met deze zogeheten Sodium Polyngtungstate kan je de zware mineralen van het Quartz scheiden, aardig gek he??

Vanavond kan ik verhuizen want we zijn officieel ons huis uitgewerkt door de Chineze k*&$^^% (censuur) huisgenoten. Lang verhaal!! Ik heb geprobeerd met ze te communiceren maar volgens mij hebben ze communicatie nog niet opgenomen in hun eeuwenoude cultuur. Maar ik ga half december in het huis waar al men klimmaten in wonen, dus eind goed al goed.

Oh ja, vorig weekend bij de Grotto Clifflines in Nowra wezen klimmen. Waanzinnig!! Een van de vetste routes ooit geprobeerd: "Lipstick", een 12 m lange traverse onder een gigantisch dak, met aan het eind een wrede dyno (dynamische sprong). Na de Dyno kan je je voeten in een spleet verklemmen en een no-hands rest maken, bungelend aan je voeten. Vervolgens kan je een knieverklemming in een klein gat maken en moet je vervolgens een loodzware uitklim maken. De knieverklemming ging goed, op de uitklim had ik echter al men krachten verbruikt. Ik hield het niet meer en vroeg degene die mij zekerde het touw strak te trekken. Toen ik in het touw wou gaan hangen en me los liet kwam ik tot men schrik er achter dat ik in men knie hing, die zat nog vastgeklemd in het gat. Diagonaal hing ik daar, op z'n kop. Moest men lichaam wel op spanning houden om de druk op men knie te verminderen. F*^#%^^$#@k, scheldend begon ik behoorlijk angstig te worden terwijl de pijnscheuten door men been gingen, F(*&%CK, ik was totaal verzuurd en men knie zat klem. Daar zeker een paar minuten gehangen, lang genoeg om gedachten over reddingsoperaties en gebroken benen te krijgen. En toen schoot ie los...aah.. yep, you can let me down now!! Nu heb ik een flinke diepe schaafwond die telkens openscheurd als ik hem na lang strekken buig of na lang buigen weer strek.
Maar die route, die klim ik de volgende keer!! Alleen het knietje iets minder ver het gat in verklemmen!!

Yoo, ik heb honger ga naar huis, het ga jullie allen goed!! Kijk nu al uit naar het weekend, dan gaan we meerdere touwlengtes in de Blue Mountains klimmen.

liefs Niek

  • 15 Augustus 2005 - 07:47

    Derrick:

    Hé man! Goed te horen, dat het fleks gaat met den Niekske. Heb mijn kruit verschoten in mijn meeltje en volgens mij ben ik (natuurlijk) vergeten je feliciteren met je verjaardag. Dus ... Dat laat ik dan maar hangen. Kus kus.

  • 15 Augustus 2005 - 09:03

    Roel:

    hehehe die route ken ik, en je bent zeker niet de eerste die iets te enthousiast een lichaamsdeel in dat gat steekt...
    en dat maandag inderdaad een kutdag is, mzl.

  • 15 Augustus 2005 - 09:17

    Bergmanie:

    Ja Niek op de de bank tussen de lege flessen sliep beter dan dat matje van je. Eind goed al goed, bluve zupe!

  • 15 Augustus 2005 - 10:46

    Joos En Freek:

    niekjee hou je rustig he!!

  • 15 Augustus 2005 - 14:42

    Sick Boy:

    Yo niek! Het klimmen is daar zo te horen super vet! Ik ga met een dikke week nog 2 weken met Chris en de "bus" richting de Alpen. Weer ff lekker los op die rots! Veel plezier nog man! Sorry van je verjaardag...

  • 15 Augustus 2005 - 19:04

    Ozz:

    Yo Niek homeboy, mooi dat geklim, Restectp! vakwerk zeg ik dan maar, ik ga weer voetballen maar mijn verkoolde longen denken daar anders over. Tja maar een beginnen met"hard" lopen. Je bent toch de 18e jarig?? of ben ik nou gek? alvast of alsnog gefeliciteerd! hoop dat je een fijne dag hebt of hebt gehad!Ik drink of heb er eentje op je gedronken! het ga je goed! En FC Grunn heeft de eerste competitie wedstrijd gewonnen! haha lekker rellen in t stadion.

    spreek je laterss weer

  • 16 Augustus 2005 - 16:06

    Kris Overlast:

    "pffff, ik word hier zo wijs van"

    hahaha die niek!
    een wijze uit het oosten.

    keep it up,

  • 17 Augustus 2005 - 10:35

    Berbel Bela En Wouter:

    nou ja eigenlijk alleen Berbel maar ik spreek ook namens Bela, en om Wouter er dan niet bij te zetten staat zo onaardig niet? Maar Niek man we missen je! en dan al die spannende verhalen erbij, wel met alle onderdelen terug komen he! he de 18 vieren wij je verjaardag mee! Wouter en Mithat gaan draaien in de Surf Inn! Funkaholic party! we drinken er 1 op je! nou pas een beetje op je zelf en kus van Bela (hij wijst en zwaait!) en van mij

  • 18 Augustus 2005 - 07:27

    Charles En Els:

    Lieve Niek,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dat je nog lang! en heel! moge leven. Op afstand volgen we met plezier je avonturen down under. Het leest als een spannend jongensboek. We wensen je een fantastisch nieuw levensjaar toe Niek. Alle goeds en lieve groet uit Zierikzee, waar warempel vandaag een verjaardagszonnetje schijnt.
    Charles en Els

  • 18 Augustus 2005 - 08:01

    Ozz:

    Yo Niek gefeliciteerd!ik wens je een fijne dag!

  • 18 Augustus 2005 - 11:49

    Suze:

    Hey die Niekolaas...
    Lekker klimmen heeeaaauuuy!
    Hier in A'dam is ook alles goed, maar ik mis joe wel een bietje hoor!!!
    -x-x-x- Suzy Q

  • 18 Augustus 2005 - 11:49

    Suze:

    En van harte gefeliciteerd natuurlijk!

  • 18 Augustus 2005 - 15:57

    J&K:

    Lieve Niek.
    Nogmaals gefeliciteerd met je 25-ste (oops, nu weet iedereen het) verjaardag. We drinken er eentje op je heel blijven. Heftige route, die lipstick. Trouwens, kleine tip. Als een route erg VET is, gebruik wat ammonia, dan glij je niet meer uit. Prachtige foto\'s, ga zo door. Misschien 1 van de darkroom, of mag je daar niet flitsen?
    Liefs, Job en Kitty.

  • 18 Augustus 2005 - 17:58

    Ine:

    Lieve Niek
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hier valt de zomer uitgerekend op jouw verjaardag .
    Bas is naar sail 2005 Trix zit in Ouddorp en de rest is hier in Zierikzee. Ik wens je een hele fijne dag toe en tot ziens!! Ine

  • 18 Augustus 2005 - 18:52

    Arjan:

    Niko gefeliciteerd!

  • 18 Augustus 2005 - 18:54

    Pieterrrr:

    Nico, jongen van harte! 25... ouwe lul, voelt fijn dat nog een maandje te kunnen zeggen!

  • 18 Augustus 2005 - 21:53

    Maartje:

    niek,

    impressive, spiderman. Glad you keep up on your languages...Gefeliciteerd met je verjaardag en we zijn blij dat je nog feest kan vieren zonder Nederland. Je ziet dat iedereen aan je denkt.

    Lots of fun van de hele family de Booij

  • 19 Augustus 2005 - 09:11

    Marika:

    Hey "wise guy"
    Sorry, je verjaardag vergeten...
    Geweldige verhalen, leuke onderbreking voor als ik het werk in "de baas"zijn tijd ff zat ben :-)!
    Kus Marika

  • 22 Augustus 2005 - 15:31

    KIka:

    Yo Niek!
    Nog gefeliciteerd, ik had wel gelezen dat je jarig was, maar ik het het vervolgens niet opgeslagen...
    Die route ziet ervet uit, jammer dat je niet los kwam met je knie....(hoe voelt dat nou?)
    in igg bloed is goed.. ;-))

    grtz !!

  • 24 Augustus 2005 - 14:19

    Cora:

    Hoi Niek,
    Wat leuk om te lezen dat jij het zo leuk hebt.
    Nog gefeliciteerd, want je bent stiekum jarig geweest, las ik. Nog heel veel plezier en genieten maar.
    Groetjes Cora.

  • 25 Augustus 2005 - 15:23

    Marieke:

    Hey Niek, jij vermaakt je daar geloof ik wel prima!!! Het seizoen in Renesse is bijna ten einde dus ik moet nog twee maanden en dan kom ik zeker jouw kant uit... De zomer komt er daar aan dus vertrek ik daar maar heen want de zon heeft hier bitter weinig geschenen. Geniet en de mazzel. dikke kussen Marieke

  • 25 Augustus 2005 - 16:56

    Pieter:

    Nico doen wij nog een biertje in februari in Wolliwonggong? misschien heeft Marieke ook zin in een biertje?
    En wellicht kan je een stukje met Natas en mij meerijden Nico, dan wil ik die spleten en die heuvelachtige klimpartijen wel eens ervaren ;-)

  • 26 Augustus 2005 - 11:22

    Roel:

    "ik vind het wel weer tijd voor een volgende update, niekos..."

  • 26 Augustus 2005 - 14:25

    Marieke:

    Hey Nico en Pieter???
    Wie jullie ook mogen zijn ik ga zeker mee een biertje pakken als ik in de buurt ben!!! ;-) Tot over een paar maanden Niek (dan ben je er toch nog wel?? zo rond december?) kussies xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 46371

Voorgaande reizen:

20 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: