Blue Mountains and F(&$^^%#!!!! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van niekolaas - WaarBenJij.nu Blue Mountains and F(&$^^%#!!!! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van niekolaas - WaarBenJij.nu

Blue Mountains and F(&$^^%#!!!!

Door: Niekolaas

Blijf op de hoogte en volg

27 Augustus 2005 | Australië, Wollongong

Hallo Allemaal,

Superbedankt voor alle berichten die worden gepost op de site!! Voelde me zowat jarig met al die felicitaties!! Keep it up!!

Vorig weekend in de Blue Mountains wezen klimmen met Dan, Erik en Ben. Vrijdagavond er naar toe gereden, naar Leura vlakbij Katoomba. In de buitenlucht geslapen onder een groot opgespannen zeil. Het waaide vreselijk hard waardoor het zeil ging klapperen en wij niet konden slapen. Dus het zeil maar opgeruimd en toen ging het 's nachts uiteraard regenen. Dan Erik en Ben hadden alledrie een 'swag', dat is een soort matras met flappen eraan waarin je kan liggen en redelijk droog blijft. Gelukkig stond er verderop een soort overdekt picknick huisie waarin ik maar ben gaan liggen.
De volgende dag vroeg op, materiaal uitzoeken, en op naar onze eerste multipitch (meerdere touwlengtes) route in de Blueys. Voor Ben en Erik was het hun 1e mutipitch ooit!!!
De geplande route is 177 m lang, redelijk makkelijk en voor het grootste gedeelte behaakt. Om de route te vinden bleek echter niet zo makkelijk. We hadden een beschrijving van internet die niet bijster duidelijk was. Het gevolg was dat we 4 uur lang hebben lopen zoeken, over smalle dichtgegroeide bushtracks. We hadden de hoop op het klimmen van die route die dag al bijna opgegeven totdat we onze fout inzagen. We waren in het begin al fout gelopen.....damn, afijn uiteindelijk het begin van de route gevonden. Super mooie route, met uitzicht op de 3 sisters!!, het waaide alleen heeel erg hard, hierdoor werd het klimmen soms behoorlijk lastig en moest je je schrap zetten om niet uit de wand geblazen te worden.
De 2e dag, zondag (21-aug), een route geklommen in Pierces Pass, bij Mt Victoria. Waanzinnig dal met wanden van 200-300 m. Om het begin van onze route, Westface of the Mirrorball, te bereiken moesten we eerst 100 m abseilen. De route zelf was te gek!! Al met al is de Blue Mountains een plek om vaker te gaan klimmen!!!

Tsja, ik had eigenlijk eerder een nieuw bericht willen posten maar ben net weer een beetje beter van een ongelovelijke KLOTE griep. Maandagmiddag naar huis gegaan en dagen in bed gelegen, zwaar hoofd, zware keelpijn, alle spiergroepen in men lichaam deed pijn en vooral men onderrug en koorts. Ben echt in jaren niet zo ziek geweest. Ik kan je vertellen das niet leuk in je eentje. Niemand die een boodschap voor je doet of een kopje thee voor je zet etc. Heb men moedertje en men huisgenootjes op de Julianaweg wel gemist!!! Op men stage hadden behoorlijk wat andere lui ook die griep gehad. Vandaag (zaterdag) is de 1e dat ik me weer wat beter voel. Ik hou me nu behoorlijk rustig want vrijdag , jawel, ga ik naar Nieuw Zeeland!!!

liefs Niek

  • 27 Augustus 2005 - 13:09

    Henkie:

    Lucky fucker. Ben jaloers maat.

  • 27 Augustus 2005 - 17:33

    Nils:

    Yo Niek!
    goed wat van je te horen en echt te gekke foto s man!! ga zo door!
    groeten Nils

  • 28 Augustus 2005 - 05:30

    Geile Schilderijen Verkopert:

    He Niek, Ja ik heb het griepje dus ook een week gehad. Welliswaar niet zo hevvie maar ik weet het, het gaat nog steeds rond in het hostel. Veel plezier in Kiwiland he.Mzzl Bergmans

  • 29 Augustus 2005 - 06:45

    Nook:

    hey niekos.....ben blij dat je t naar je zin hebt!!! over drie weken reis k naar t zuiden....ben je dan in aussie????
    yo!!!

  • 29 Augustus 2005 - 11:06

    Heleen:

    Hei Niek, Ik heb niks gewist hoor, dus snap je reactie op mijn waarbenjij.nu niet.. ben eigenlijk wel heel benieuwd wat je geplaatst had..?
    Maargoed, blij te horen dat je weer beter bent. Ik ben ook weer helemaal gezond (staat een foto van mn mammoetpoot op mijn site..), onderzoek is bestaat nog steeds voornamelijk wachten op de juiste data ed, dus ik ga dnek ik maar lid worden van de sportschool hier en me daar uitleven, anders word ik van verveling moddervet hier, en dat kan nooit de bedoeling zijn ;-)

    Veel plezier op Nieuw Zeeland, ik hoor wel weer hoe het was!

    Liefs Heleen

  • 29 Augustus 2005 - 17:11

    Pieter:

    Nico, sjek ff je meel

  • 29 Augustus 2005 - 17:22

    Pieterrr:

    Nico, nice pics! die blue mountains ga ik zeker bezoeken. Echter zonder te klimmen dan, want mijn tijd gaat wel iets nuttiger ingedeeld worden. Heb een vette foto gezien in de Lonely planet waar een kerel bovenaan de Blue Mountains in een natuurlijk poeletje zit, errug relax! Wel fijn trouwens dat je toch nog blijft denken aan niet-klimmende-bezoekers op je forum want de vaktermen wordt toch zo nu en dan verytaald in normaal NL.
    Heb trouwens een kerel ontmoet in Nighttown Rotterdam uit Sydney, heb zijn mail en ga ff wat afspreken als ik daar ben. Mooi een gratis 'local' gids Ghehe! Hij vertelde me dat Wolliwongoooooooooooong een 'very nice place' is... ben benieuwd. Tocjh maar ff met de waguh langs knallen!
    Verder een datye geregeld met 3 braziliaanse vrouwtjes op Koh Phi Phi. Die zitten er tegelijk met mij. Deze 3 dames zijn vriendinnnen van een vriendin van mij uit rotjeknor en heb ze laatst ontmoet... en op Koh Phi Phi zie ik ze dus weer, erg grappig allemaal.
    Nico plezier!

  • 31 Augustus 2005 - 23:38

    Louizazazaza:

    Niekieee,
    zo te zien ben je in je element daar!
    Veel plezier met je choppervlucht in new zeeland!!!
    kus

  • 02 September 2005 - 19:09

    Yuri:

    kut site.

  • 03 September 2005 - 17:59

    Sick Boy:

    Niek, afgezien van je griep zou ik ook graag een paar dagen in je leventje mee hobbelen! Klinkt allemaal niet verkeerd daar. Keep up the good vibes!

  • 05 September 2005 - 09:13

    Wouter:

    Mooie foto`s Niek! Echt een avontuur om daar te klimmen! Toen ik die foto`s met de auto zag moest ik gelijk denken aan toen wij met Butch door de blue mountains reden. Echt een schitternd gebied.
    Vind je het leuk als ik je wat foto`s stuur van hoe het hier gaat? Naar welk adres kan ik dat doen?

    Greetings from the Mothership (damn that unfunky UFO, dr. Niekenstein)

  • 05 September 2005 - 09:15

    Christian:

    Hey Niek!
    Wat een mooie verhalen! Ik zie je al rondhobbelen in je verkleedpak (ik wil nog een keer een Pinopak aanschaffen, wat tof!)Doe de volgende keer dat je die route doet met die knieklem je verkleedkleren aan en maak een mooie pic...... Voor rest zie mail. Mzzl

  • 05 September 2005 - 15:36

    Arjan:

    Nieko,

    Je vermaakt je wel, mooie foto's.

    Hier in NL alles goed, weliswaar al 6 maanden geen vakantie meer gehad...Maar vorige week weer een middagje strand mee kunnen pakken en dus doen we t daar maar weer mee. Dit weekend de halve marathon van Budapest gelopen met nog 700 pwc-collega's/studenten. Eindtijd 1.48..niet echt snel, maar ja ben natuurlijk ook geen 20 meer,

    Nieko klimse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 46372

Voorgaande reizen:

20 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: