South Island in a rush - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van niekolaas - WaarBenJij.nu South Island in a rush - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van niekolaas - WaarBenJij.nu

South Island in a rush

Door: Niekolaas

Blijf op de hoogte en volg

06 September 2005 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Lieve allemaal,

Jeeeszzzzzz what the fuck, het is hier zo mooi!!! Ik zit hier nu dinsdagochtend in Queenstown, 45 gr zuiderbreedte, en het regent aan 1 stuk door. Gister zo'n vette velddag gehad. Vanuit Christchurch richting het zuiden gereden. Lake Topago en vervolgens lang s Lake Pukaki gereden, vanaf Lake Pukaki richting Mount Cook. Langs een geweldige overstromingsvlakte van de vlechtende Tasman River waren de Birch Hill moraines afgezet. Moraine afzettingen zijn door de gletsjer afgezet, vervolgens is de gletsjer gaan smelten en hou je grote heuvels in het landschap over. De moraine die ik hier zie zijn onwijs indrukwekkend, op sommige plekken wel 200 tot 300 m hoog, stel je eens voor wat een krachten er zichafgespeeld hebben. Een perfect sample genomen, en Chris is echt heel enthousiast over de waarde van wat wij aan het doen zijn.
Het is bijna surrealistisch om hier te zijn. Het is klote weer, ik heb Mount Cook nog niet kunnen zien maar zelfs het regenachtige kloteweer past in het plaatje van de kracht van moedertje natuur, ik heb er geen woorden voor. Ik heb steeds de klassieke tune van Lord of the Rings in men hoofd.
Ik moet nu gaaan, effe een gratis bungyjump maken en dan op naar de westcoast. Ik lach, ik geniet!!!!!!

liefs vanuit een regenachtig Middle Earth

Niek

  • 06 September 2005 - 03:53

    DrikDrakDruk:

    Goed om te horen, man! NZ is mooi, hè? Geniet en vergeet niet te ademen!!

  • 06 September 2005 - 05:45

    Q:

    Waar blijven de foto's?

  • 06 September 2005 - 05:58

    Barbara:

    Lekker JOch, geniet er van!!!

  • 06 September 2005 - 06:45

    Henkie:

    Pas op met die Bungy shit, da zijn ginne geintjes, waus.

  • 06 September 2005 - 07:42

    Heleen:

    Hoe was je gratis bungy-jump?? Ik zit weer eens achter mn computertje, maar het onderzoek gaat al een stuk beter. Zit hier een Noor naast me die volgens mij 2 jaar terug nog in Bergen studeerde, moet maar eens gaan vragen wat ie hier in Oslo doet...
    Liefs Heleen

  • 06 September 2005 - 12:01

    Christian:

    beetje jaloers ben ik wel.... mzzl

  • 06 September 2005 - 12:45

    Nils:

    Bungie jumpen?! Ja das zeker genieten tjeck dat elastikkie wel ff.
    groeten

  • 06 September 2005 - 16:09

    Pieter:

    eindelijk heeft die Niek dan door welke kant je via een touw een bepaalde hoogte makkelijk kan nemen ....
    Klinkt goed Nico! en zo'n gratis Jump is natuurlijk niet slecht. Ik ga bijna spijt krijgen van mijn beslissing niet naar New Sealand te gaan... Greeeeeeeeetz

  • 06 September 2005 - 16:13

    Yvo:

    Klinkt allemaal cool joh! Hier alles toppie! De winter heeft zijn entree gemaakt, althans zo lijkt het. Vette hurricane (>145 km/uur), sneeuwstorm, en soms ook lekker zonnetje! Helivlucht in de planning! Heb niet te klagen. Geniet ervan daar in het verre zuiden! Ciao

  • 07 September 2005 - 13:40

    Joske:

    woww bungy jumpe :D vet cool!! dus je hebt t naar je zinn ;)

    nou... das wat anders dan hier... ik ben weer met school begonnen, 5vwo! dus wordt een pittig jaar.. ben mn motivatie nu al kwijt:P neej or.. k maak netjes me huiswerk.. maar ben t al weer zat!!
    ey kga in utrecht studere ;) gezellig he! haha! nou nog heeeel veel plzier maar dat zal wel lukke zo te hore!!

    xx Joske

  • 08 September 2005 - 08:33

    Frederike:

    Hee leuke stoere Niek,

    Wat heerlijk om te lezen hoe jij aan het genieten bent.
    Wow, echt leuk. Als ik het lees zie ik je gewoon genieten van de prachtige wereldwonderen.

    In Nederland is het ook heerlijk, prachtig weer om lekker te zeilen en te klimmen.

    Frederike

  • 08 September 2005 - 23:37

    Bakpak Bergie:

    Ja Nico, mooi he. Hoe is je bungee gegaan, hoeveel meter! Ik leer surfen aan de sunshine coast, heb ik altijd al willen doen. Groeten,
    Bergmans

  • 12 September 2005 - 10:21

    Ine:

    Je schrijft leuk Niek, je ziet het voor je.Als je rechten had gedaan zat je nu tussen de stapels post.
    Dit lijkt me veel leuker.
    tot ziens.

  • 16 September 2005 - 14:06

    Marieke:

    Hey Niek,
    Hoest daar verder buiten al je leuke en mooie tripjes om..... Volgens mij vermaak jij je nog prima en wil jij ook vooral niet terug naar Zeeland!!!
    Ik heb mijn ticket geboekt en ik kom 4 nove'05 om 21.00uur locale tijd in Sydney aan..... Ben ik nog welkom in Wollliiiiwollongong om een biertje te komen halen? Ik hoor het wel tot snel en dikke kussen en geniet maar laat ook nog iets moois voor mij over. gr marieke

  • 18 September 2005 - 22:14

    André Koster:

    Op de tennisbaan kreeg ik van je vader het adres van je site. Heb je belevenissen met veel interesse gelezen.Nog een gave tijd toegewenst!Enne.....wanneer volgt het volgende verslag? Groet, Dré

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 46374

Voorgaande reizen:

20 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: