Sleur, Sydney en Climbing!! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van niekolaas - WaarBenJij.nu Sleur, Sydney en Climbing!! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van niekolaas - WaarBenJij.nu

Sleur, Sydney en Climbing!!

Door: Niekolaas

Blijf op de hoogte en volg

10 Juli 2005 | Australië, Wollongong

Tjeesis, kom hier net aan lopen door weer en wind, lijkt hier wel een herfststorm van heb ik me jou daar. Terwijl het gister zulk lekker weer was. Afijn eerst maar effe een update over het wel en wee in Woliwolliwonggong.

Het werk op de Universiteit begint zijn dagelijkse sleur aan te nemen. Alhoewel, sleur sleur, uiteraard leer ik elke dag bij en sta ik open voor alle kennis die me aan komt waaien, pfff en dat is me nogal wat. Elke dag begin ik rond 8hr30 en eindig ik rond de klok van 5!!Van de week zelfs Mies welterusten en goeiemorgen gewenst op een en dezelfde werkdag!!
Afijn, ik werk veel samen met Jose, een portugees met een sterk Australisch accent, hij leert me de fijne kneepjes van het werken in de darkroom!! Ook leer ik een computerprogramma van Hiro Yoshida. Deze Japanner heeft dit programma zelf geschreven en is er zelf niet echt over te spreken. Het programma runt simulaties in excel en berekent allerlei ingewikkelde statistische.....uhm....dingen, met getallen enzo. Volgens Hiro kan overal een BUG in zitten en moet, mag en kan je niks vertrouwen wat de uitkomsten betreft. Hij heeft me uitgelegd dat het programma bij elke simulatie random (WILLEKEURIGE) getallen gebruikt. Om een eventuele fout te kunnen constateren moet je het volgens hem deels met de hand narekenen. Je moet dus iets narekenen gebruik makend van een random cijfer om een berekening te controleren die ook gebruik maakt van een random cijfer. Welkom in de logica van de statistiek!!!

Vorig weekend in Sydney geweest. Bijna 2 uur in de trein voor 3 euro, haast geen geld. Op Kings Cross, stond Gideon me op te wachten, HAHA. Gideon bivakkeerd in een super gezellig hostel in Woolooomooolooooo!!. Dus gelijk een paar enorme jetsers bier de man gehaald en op het dak verorberd. Met uitzicht op de skyline van Sydney!! Biertje, rokertje erbij, het leven in Sydney is ook niet verkeerd Arjan!!! ’s Avonds wezen stappen, pfff, we moesten er aan geloven!!!
De volgende 2 dagen in Sydney rondgedwaalt, wat een geweldige stad, botanische tuinen met vleermuizen, supervette haven met een drijvend klassiek orkest, sushi eten voor een paar euros!! En veel, heel veel gelachen.

Gister (za) was het een stralende dag. Hoppa uit de veren, en Mount Keira opgeklommen. Echt een supermooie wandeling door regenwoud met allerlei rare krijsende vogelgeluiden. Op de top was natuurlijk een toeristische antiklimax aanwezig. Keurig aangelegde parkeerplaats, met een mooi hekwerk rond de lookout!! Aan de westkant van de berg moesten wat klimroutes zitten, en jawel hoor!! Effe rondgekeken, en wat geboulderd. Daarna effe verder gekeken en daar waren zowaar klimmers. Een paar lui uit Sydney, echt super relaxte lui. Ik had men gordel en schoentjes mee, dus een stuk of wat routes geklommen met Andrew en Lana, nummers uitgewisseld en de volgende keer als ze weer gaan kon ik mee!!! En zo hoort het ook, klimmen is voor iedereen en met iedereen, NO WORRIES.


-Mensen men moeder heeft haar eerste e-mail adres, dus effe stalken die hap : kittyjansen@gmail.com

-Joske, nu al vakantie?? Ik ben ook aan vakantie toe!!

-Lidwine, niet te hard werken he!!!

-Heleen, Kika, Sil ea kom hier klimmen met de kerst!!

-Bergie, probeer nog een keer te bellen, neem hem nu zelfs mee onder de douche!!

-Pa, Ma veel plezier in het Oostblok!!

  • 10 Juli 2005 - 05:18

    Kitty,:

    Nou, dat stalken die hap heeft voorlopig geen zin want ik ben 3 weken off-line. Lekker vakantie. Groetjes, Kitty

  • 10 Juli 2005 - 05:36

    Niekolaas:

    Haha, maar de mailtjes worden bewaard lieve moeders!!! Jou elektronische brievenbusje is namelijk altijd on-line!!

  • 10 Juli 2005 - 08:45

    Derrick:

    Niekski! Sleur=OK.
    Blijf je in ieder geval lekker je ding doen. Het zomert hier nog steeds de pan uit in NL. Feestjes zijn legio. Helaas moet ik vandaag werken. Het wordt volgens mij super weer ... Dus effe douchen en slaven! Laterz.

  • 10 Juli 2005 - 09:12

    Lidwine:

    Niet te hard werken??? Haha!! Ik heb afgelopen week voor t eerst (en voor het laatst als t aan mij ligt!) een uitkering aangevraagd! Deze bozo hier heeft ff geen werk meer, gadverdamme. Verveel me nu al. Iemand die dit leest toevallig nog tips over vacatures in de archeologie/historische geografie?
    have fun verders! x

  • 10 Juli 2005 - 09:46

    Heleen:

    Allereerst: Yvo en ik hadden zowel een 8 voor ons colloqium als voor onze scriptie!! Dat hebben we afgelopen donderdag met een tuinfeest gevierd... erg mooi groot vuur, de omringende bomen vonden het wat minder leuk..
    Mooi dat je klimpartners hebt gevonden. Ik vertrek volgende week naar Zwitserland, ga c2 doen. Dus ik ga ook mijn buitenklimkunsten verbeteren.. veel liefs, Heleen

  • 10 Juli 2005 - 10:04

    Joske:

    Hhaha stalk die moeder maar hoor ;)
    Nou daar zit ik dan.. paps en mams naar kroatië.. jij in australië.. maar kga strax lekker week bij freek logeren.. en natuurlijk af en toe hier chillen :) en dan zaterdag naar terschelling...
    wat een ingewikkelde logica zeg hah.. nou als jij het maar snapt he!! Fijn dat het zo leuk was in sydney..

    Kus

  • 11 Juli 2005 - 15:03

    Merijn:

    He niek, alles goed? valt er nog wat te scoren in Kangaroe land? Succes nog! massol Merijn

  • 12 Juli 2005 - 11:25

    Henkie Boy:

    Godverdomme wat heb ik zin om te chillen in Sydney nu zeg!!! Kenker!! Enjoy the swirl, milkshake! Soonxxx

  • 12 Juli 2005 - 21:22

    Arjan:

    Kings Cross opgepikt? jij hebt wel lef...
    Wat betreft die jetsers, blijft t bij bier of wordt er ook al op meerdere fronten gescored?

    Klinkt allemaal goed Niko, sydney zal wel weer bevallen en heb op bergmans zn site vast kunnen stellen dat je je ook aldaar weer in redelijke mate misdraagt..prima

    Ben zaterdag met van Cleef gaan Kite-surfen bij brouwersdam, was erg gaaf en vooralsnog een prima alternatief voor het gebrek aan sneeuw in de zomer...
    Voor de rest een goede zomer tot nu toe, lekker op stap in t weekend en door de weeks uitrusten..

    Groeten

  • 14 Juli 2005 - 19:13

    Joske:

    kitesurfen bij het surfcentrum arjan?? daar werk ik namelijk ;) in de shop :)

  • 15 Juli 2005 - 01:11

    Veronique:

    Balen he dat weer in Wollongong. Ik zit nu samen met m'n vriend in Cairns (zo'n 30graden) en we nemen vandaag het vliegtuig naar Sydney om m'n tas op te halen in Wollongong. Zouden we misschien nachtje bij jou kunnen slapen voordat we weer terug gaan. Lijkt ons leuk vanavond wat met jou te doen..Nordgong?? haha. M'n nummer is: 0416459501. Hopelijk tot vanavond! Groetjes, Vero

  • 18 Juli 2005 - 12:21

    Kika:

    Wow!
    Toffe foto's die routes zien er echt super vet uit!

    Grtz

    Als je zo vroeg on-line bent dan spreek ik ja daar wel weer ;)

  • 19 Juli 2005 - 01:08

    Deav:

    Helahola Niekolodion, Ik merk dat je mijn advies hebt opgevolgt en klittenband onder je schoenen hebt gedaan anders had ik waarschijnlijk niets meer van je vernomen. Ja en je bent je eigen toch niet aan het misdragen nee toch niet, onze niek dat kan niet. jetser hier jetser daar dat jets er maar op los, tja en weet je wat.... je hebt nog gelijk ook geniet er van. Veel liefs van iemand zonder klittenband onder zijn schoenen.

  • 19 Juli 2005 - 21:31

    Louiza:

    leuke foto' s gimmi more!!
    veel plezier nog

    kus

  • 27 Juli 2005 - 00:17

    Dave:

    afwezig AFWEZIG ja tuurlijk ben je afwezig. neeeeeeeeeeeeee daar kom je niet echt onderuit nee. zit GVD @$# 20000 km ver van hier en dat noemt zich afwezig, lekker verhaal. heee niekie hou je nog van me? en wat hebben ze daar dat ze hier niet hebben? ja ja dan wil ik dat graag hebben...aub. je ben een schat. spreek je laterzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 46374

Voorgaande reizen:

20 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: